نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی و همچنین خود رپورتاژ آگهی یکی از راه های مؤثر در جذب کاربر برای هر سایت و فعالان حوزۀ وب می باشد. اگر بخواهیم در ابتدای این مطلب رپورتاژ آگهی را تعریف کنیم باید به این صورت آن را شرح داد: رپورتاژ آگهی به معنای تبلیغاتی مفصل و کامل است که در یک صفحۀ کامل از سایت، همراه با توضیحات کامل در مورد موضوع مورد نظر و لینک و راه های ارتباطی مختلف، درج می گردد. این معنا و مفهوم یک رپورتاژ آگهی است.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

چرا از رپورتاژ آگهی استفاده می کنیم؟

سؤال خوبی ست. در بسیاری مواقع پیش می آید که احساس می کنید برای تبلیغ خدمات و فعالیت های خود، نیاز به مکانی وسیع با تمامی امکانات در سایتی پربازدید دارید تا تمامی فعالیت های خود را که ماه ها و بلکه سال ها برای آن وقت صرف کرده اید به دیگران معرفی کرده و بتوانید از این طریق به تعداد کاربرها و مشتری های خود بیفزایید.

اینجاست که درج رپورتاژ آگهی و نوشتن رپورتاژ آگهی به داد شما خواهد رسید. شما می توانید تمامی امکانات و خدمات موسسه یا سایت خود را در متنی بسیار مفصل که همراه با لینک سایت شما و معرفی فعالیت های شماست در سایتی دیگر مانند یک گزارش خبری مفصل درج کنید. در این متن راه های ارتباطی شما نیز درج می شود و به این شکل تمامی افرادی که این رپورتاژآگهی را مشاهده و مطالعه می کنند تا حد زیای با فعالیت های شما آشنا و در صورت نیاز به شما مراجعه خواهند کرد.

چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟

چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟

برای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب باید علم و آگاهی نسبتاً کاملی در مورد موضوع مورد نظر داشته باشید تا بتوانید با آگاهی و تسلط کامل، نگارش متن خود را آغاز کنید. همچنین برای تأثیر بسیار بیشتر رپورتاژ آگهی خود باید حتماً نسبت به مفاهیم مؤثر در بازاریابی و شیوه های جذب کاربرها، با استفاده از کلمات و عبارات جذاب و گیرا، آشنایی داشته باشید.

مثلاً اگر قرار است در مورد فروش یک یا چند نوه فلش مموری و فروش ویژۀ آنها در مقاطع زمانی مختلف نوشتن رپورتاژ آگهی را آغاز کنید باید بدانید که کیفیت فلش مموری، برند فلش مموری، داشتن یا نداشتن آنتی ویروس در آن، قابلیت رمزگذاری بر روی فلش مموری و موارد دیگر، مسائلی هستند که حتماً باید نسبت به آنها آگاهی کاملی داشته باشید تا بتوانید متنی کامل و جامع بنویسید.

چه تعداد لینک می توان در نوشتن رپورتاژ آگهی استفاده کرد؟

چه تعداد لینک می توان در نوشتن رپورتاژ آگهی استفاده کرد؟

این یکی از ابهامات بسیاری از کسانی است که می خواهند نوشتن رپورتاژ آگهی آغاز کرده یا به شخصی دیگر سفارش دهند. نمی توان به صورت قطعی تعداد مشخصی را برای درج لینک در نوشتن رپورتاژ آگهی عنوان کرد اما نکته ای که در نوشتن رپورتاژ آگهی باید به آن توجه کرد، پرهیز از استفادۀ بیش از حد لینک در متن است.

مثلاً تصور کنید می خواهید سایت خود را توسط رپورتاژ آگهی در سایتی دیگر تبلیغ کنید. اگر قرار باشد شما بیش از 20 یا 30 لینک در این متن خود درج کنید و بخواهید کاربرها و کسانی را که این متن را می خوانند به بیشتر صفحات مهم سایت هدایت کنید، این لطمۀ اساسی به مطلب و آگهی شما و همچنین سایت میزبان خواهد زد!

البته تقریباً می توان گفت که هیچ سایتی نیست که این میزان لینک را در نوشتن رپورتاژ آگهی برای شما لحاظ و درج نماید، اگر هم باشد مطمئناً شرایطی خاص را برای شما در نظر خواهد گرفت، پس سعی کنید تعداد لینک های درج شده در مطلب رپورتاژ آگهی را تا حد ممکن کاهش دهید.

درج لینک های سایت شما می تواند تأثیر بسیار بالایی در جذب کاربرها به سمت شما داشته باشد. حتماً توجه نمایید که تعداد لازم و منطقی برای درج لینک های مختلف سایت شما در متن رپورتاژ آگهی بین 3 تا 6 لینک باشد و از این تعداد تا جایی که ممکن است تجاوز نکنید. حتماً لینک صفحۀ نخست سایت خود را در متن رپورتاژ آگهی درج کنید و از نوشتن رپورتاژ آگهی بیشترین بهره را ببرید. همچنین درج لینک صفحات مهم تر را حتماً در اولویت قرار دهید.

از تیترهای جذاب استفاده کنید

از تیترهای جذاب استفاده کنید

برخی افراد اصولاً استعداد و خلاقیتی در نوشتن و انتخاب تیترهای جذاب و مؤثر ندارند. سعی کنید نوشتن رپورتاژ آگهی را هیچ وقت به آنها نسپارید. شما قرار است از طریق متنی که نگارش می شود کاربرها را ترغیب و تشویق به خواندن ادامۀ مطلب و ورود به سایت خود کنید. اگر قرار باشد فردی غیر حرفه ای اقدام به نوشتن رپورتاژ آگهی شما کند، نتیجه از همان ابتدا مشخص است.

سعی کنید تیترهای بسیار جذاب و مرتبط با موضوع خود را انتخاب و درج کنید. اگر لازم است در مورد 1 موضوع چندین تیتر را یادداشت و کم و زیاد کنید تا به تیتر نهایی و مطلوب خود برسید. اولین چیزی که مانند چراغ چشمک زن، توجه کاربرها را به سمت خود جلب می کند همین تیتر ها هستند، پس حتماً در انتخاب و درج آنها در رپورتاژ آگهی نهایت دقت و وسواس را داشته باشید.


از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده کنید

از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده کنید

همه می دانیم تصاویر در تأثیرگذاری چه غوغایی می کنند. هر شخص یا گروهی در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشد اگر قرار بر این باشد که تبلیغاتی راه بیندازد، حتماً از تصاویر جذاب و خیره کننده و مرتبط با موضوع استفاده می کند زیرا همه به قدرتِ سحرِ تصاویر به خوبی آشنایی داریم.

در استفاده از تصاویر به هیچ عنوان عجله نکنید زیرا آن تأثیری که تصاویر در جذب کاربرها دارند، هیچ متنی ندارد! پس حتماً انتخاب چند تصویر بسیار باکیفیت، متنوع، مرتبط با مطلب و مؤثر را حتماً در برنامه های خود برای نوشتن رپورتاژ آگهی بگنجانید.

اگر قرار است نوشتن رپورتاژ آگهی شما، 3 ساعت زمان ببرد، حتماً نیم ساعت از این زمان را برای جستجوی تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع صرف کنید. گاهی لازم است پس از جستجو و پیدا کردن تصویر مورد نظر، نیاز به تغییرات جزئی یا کلی بر روی آن تصویر باشد تا به آن پیام دلخواهی که باید به کاربر منتقل کند نزدیک شود، پس حتماً مدت زمان مناسبی را برای این کار صرف کنید تا به نتیجۀ مطلوب دست پیدا کنید.

درج راه های ارتباط با شما

درج راه های ارتباط با شما

برای نوشتن رپورتاژ آگهی همان طور که ذکر شد باید موارد و نکات مهم بسیاری را رعایت کنید تا تمامی قسمت ها و بخش های رپورتاژ آگهی شما برای خواننده مؤثر و جذاب و هدایت کننده به سمت شما باشد.

و اما پس از تأثیر مطالب و نوشته ها و تصاویر متعدد و زیبا در متن، شما باید راه های ارتباطی با خود را نیز در حد معقولی در متن درج نمایید. البته با لینک های متعددی که در رپورتاژ آگهی خود قرار می دهید کاربرها به سمت شما هدایت شده و به تمامی راه های ارتباط با شما، اعم از شماره تلفن ها، ایمیل ها، شبکه های مجازی و… دسترسی پیدا خواهند کرد اما با تمامی اینها، بهتر است حتماً به صورت مشخص و در نقاط مختلف مطلب، حتماً راه های متنوع ارتباط با خود را نیز بگنجانید.

این کار نیز هم به شما برای ارتباط راحت تر با کاربرها کمک خواهد کرد و هم کاربرها را با راه های ارتباطی شما از طریق دیدن و تکرار آنها، بیشتر آشنا می کند. می توانید با طراحی تصاویر کوچک و زیبا در مورد راه های ارتباط و تماس با شما و درج آن تصاویر در لا به لای مطلب خود در نوشتن رپورتاژآگهی خود، سلیقه و سیاست خاصی به خرج دهید تا به این شکل، شماره تماس ها و یا ایمیل ها و سایر راه های تماس با شما، در ذهن کاربرها جا خشک کند.

نکات و راه هایی که در این مقاله برای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب و موفق به آنها اشاره شد می تواند شما را در نوشتن یک متن جذاب و گیرا و هدایت کننده به سمت سایت شما بسیار کمک کند. با رعایت این موارد می توانید از نوشتن رپورتاژ آگهی خوب، راهی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی خود بسازید.


http://niaz.io/mag/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C


How to Write Powerful Advertorials that Sell


/ 0 نظر / 6 بازدید